Lody w czasie diety

Lody w czasie diety

W czasie lata, a zwłaszcza gdy dokuczają nam upały, chętnie sięgamy po . Zapewniają nam ochłodę i są po prostu smaczne. Jednak wiele osób, które są na diecie, unika lodów jak ognia. Czy rzeczywiście nie mogą sobie one pozwolić na odrobinę przyjemności?

źródło: zdrowo-zyj.blogspot.com

źródło: zdrowo-zyj.blogspot.com

Okazuje się, że możemy podzielić na dwie podstawowe grupy. Pierwsza z nich to serbety owocowe. I one nie zawierają tłuszczu ani białek. Sorbety powstają na bazie owoców. Dzięki temu są dla naszego organizmu źródłem różnych ważnych składników, a przede wszystkim witamin. Nie należy zatem od nich zupełnie stronić.

Mamy też tradycyjne, które są bardziej kaloryczne niż sorbety. Powstają one na bazie mleka i w związku z tym są źródłem białka i wapnia. Dlatego wybierając możemy uzupełniać poziom wapnia w naszym organizmie. Jest to dobre wyjście zwłaszcza w wypadku osób, które nie lubią mleka.

źródło: zdrowo-zyj.blogspot.com

źródło: zdrowo-zyj.blogspot.com

Głównym problemem dotyczącym jedzenie lodów w czasie diety jest to, że zawierają one cukier. Jednak należy zauważyć, że jest to cukier łatwo przyswajalny przez nasz organizm, dlatego nie jest mocno szkodliwy. Zatem osoby, które pozwolą sobie na niewielką ilość lodów, nie naruszą swojej diety. Ważne jest jednak, by unikać wszelkich dodatków do lodów, które często stosowane są w deserach lodowych, na przykład bitej śmietany, polewy czy czekolady. Jedynym, dopuszczalnym dodatkiem są świeże owoce.

Zatem jak przy większości diet i wybieranych przez nas produktach, należy po prostu zachować rozsądek i umiar. W dietach nie chodzi o to, by się głodzić, lecz by wyrabiać sobie odpowiednie nawyki żywieniowe.

Leave a Reply