Fotograf, zanim na dobre będzie chciał się poświęcić zdjęciom ślubnym, musi koniecznie znaleźć sposób na to, jak zdobywać klientów i jak zarabiać pieniądze. Nie musi wymyślać czegoś nowego, a w istocie wystarczy, jeśli zastosuje rozwiązania dobrze znane innym fotografom, którzy poszli tą samą drogą, co on. Jeśli ma się na koncie już pewne realizacje, trzeba będzie zbudować sobie portfolio. To najprostszy, ale również najszybszy sposób na przekonanie do siebie nowych klientów. Muszą oni bowiem zobaczyć zdjęcia fotografa, zanim jemu powierzą realizację swojego wesela. Portfolio to jednak nie wszystko, a fotograf chcący wyjść ze swoją ofertą poza grono znajomych i rodziny musi sięgać po typowe produkty i gadżety reklamowe, takie jak np. teczki z nadrukiem, w których dostarczy umowę.
Fotograf na ślub musi również wiedzieć, jak obchodzić się z klientem. Owszem, wielu z nich będzie chciało zaoszczędzić i nawet nie będą oni oczekiwali porządnego profesjonalisty, ale w większości przypadku parom narzeczonych zależy na tym, aby ich fotograficzna pamiątka ze ślubu i wesela była wykonana naprawdę na wysokim poziomie. To duży plus dla fotografa, bo będzie mógł on przekonać zamawiających do swoich droższych, ale lepszych rozwiązań. Z drugiej strony fakt, że narzeczonym zależy na naprawdę wysokiej jakości zdjęć, może rodzić pewne konflikty, których rozwiązywanie będzie należało po stronie fotografa.
Fotograf, który nastawia się na zdjęcia ślubne, będzie więc niejako wszystkim w jednym. Sam musi zadbać o swoją promocję, ale też sam będzie negocjował z klientami. Ostatecznie to również on sam uda się na wesele i przygotuje z niego relację fotograficzną. Musi tez wymyślić temat pleneru ślubnego, a na dodatek przekonać do niego zamawiających.
Rynek ślubny cieszy się obecnie dużą popularnością - niejeden fotograf (www.bracia-studio.pl) musi więc starać się o pozyskanie klientów.