Jak powinny odżywiać się osoby które sporo biegają?

Jak powinny odżywiać się osoby które sporo biegają?

zyskuje coraz większe grono wielbicieli. Jest to najprostszy i najtańszy sposób na zachowywanie aktywności fizycznej. Biegać mogą różne osoby – w zależności od wieku, kondycji czy stanu zdrowia. Każdy wybiera formę biegania, tempo czy odległości, które odpowiadają jego indywidualnym potrzebom i możliwościom.

Jednak – szczególnie na początku, może być ciężką przeprawą. Wiele osób czuje się przemęczonych i przeciążonych. A niektórzy nawet rezygnują z regularnych treningów. Okazuje się, że przyczyną takich problemów może być niewłaściwy sposób odżywiania. Osoby, które chcą biegać muszą zatem przestrzegać kilku niezwykle istotnych reguł.

źródło: aktywnisportowo.pl

źródło: aktywnisportowo.pl

Nie należy rozpoczynać treningu, jeżeli jesteśmy głodni. Musimy odpowiednio się odżywić, ale nie znaczy to, że mamy od razy się objadać. Należy zjeść produkt, który doda nam energii. Dlatego przed bieganiem najlepiej zjeść batonika, banana, kromkę chleba z dżemem czy jogurt. Takie przekąski są źródłem węglowodanów, które szybko wspomogą nasz organizm.

źródło: babyonline.pl

źródło: babyonline.pl

Niezbędne jest też odpowiednie nawodnienie organizmu. A szczególnie musimy o tym pamiętać w okresie letnim. Wtedy nasz organizm razem z potem traci wodę oraz różne minerały i szybko staje się mniej wydajny. Dlatego tak ważne jest, by odpowiednio uzupełniać płyny w organizmie. Możemy pić wodę mineralną lub napoje izotoniczne.

Również po takim treningu należy zapewnić naszemu organizmowi odpowiednią dawkę substancji odżywczych, a zwłaszcza węglowodanów i białek. Nasz organizm odzyska utraconą energię, a treningi będą czystą przyjemnością.

Leave a Reply