Żadna agencja reklamowa, zarówno działająca na rynku reklamy zewnętrznej, jak też internetowej, ani tym bardziej drukarnia, nie obejdzie się bez zatrudnienia takiej osoby, jak grafik komputerowy. To właśnie dzięki niemu dane formy reklamy będą nabierać określonego kształtu, który może, ale przecież nie musi spodobać się klientowi. W tym kontekście treść jest zawsze sprawą drugorzędną, ponieważ najprostszym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta są obrazki i kolory. Jeśli te do niego przemówią, osoba taka, zapozna się również z treścią czytaną, aby wiedzieć, czy dana usługa ja interesuje, czy też niekoniecznie.
Drukarnia cyfrowa nie może sobie pozwolić na niezatrudnianie grafika, ponieważ jej klienci rzadko przychodzą z gotowym projektem ulotki czy wizytówki. Zwykle do ceny usługi trzeba będzie doliczyć również projekt, który zostanie wykonany przez grafika. Ten zaś powinien znać podstawowe standardy, jakie obowiązują przy projektowaniu ulotek i innych podobnych nośników reklamy, ale powinien również szukać indywidualnych rozwiązań, które mogą wyłamywać się ze schematów.
Każda drukarnia offsetowa, która oferuje ulotki inne, niż wszystkie i które dzięki temu mają szanse przyciągnąć uwagę odbiorcy, będzie cenioną drukarnią posiadającą rzeszę klientów. Grafik komputerowy przygotowując projekty niewielkich nośników reklamy zewnętrznej, jak właśnie ulotki, musi mieć świadomość tego, że to tylko od niego zależy, czy osoba, która otrzymała ulotkę, przyjrzy się jej zawartości, zamiast wyrzucać ją do kosza.
Nawet niepozorne i tanie ulotki powinny być wykonywane przez profesjonalistów. To graficy tworzą takie materialy reklamowe.